Dronten

Inspiratieavond 25 maart Tuinen van Weldadigheid

Op 25 maart komt Lambert Sijens (oud-Swifterbanter) vertellen over De Tuinen van Weldadigheid in Veenhuizen. Samen met zijn partner Jolanda en vele vrijwilligers kweekt hij hier al 16 jaar grote collecties aardappels, knoflook, peulvruchten en andere groenten. Hieronder zijn vele oude Nederlandse soorten maar ook oude en minder oude variëteiten van over de hele wereld.

Hun kwekerij is kleinschalig en themagewijs ingericht met kruidentuinen, groentetuinen, borders, hagen en andere elementen. Het thema diversiteit is in alle aspecten terug te vinden. Het bedrijf is verder ook zorgboerderij en doet diverse toeristische activiteiten.

De (eetbare) plantjesmarkt op de derde zondag in mei is inmiddels zeer bekend onder plantenliefhebbers in Noord-Nederland.

Lambert kan boeiend vertellen en neemt een deel van de collectie groente- bloemen- en kruidenzaden mee, ook voor de verloting.

Aansluitend wordt de Algemene Ledenvergadering gehouden.

Locatie: De Open Hof

Aanvang: 20:00 uur

Entree en consumpties zijn gratis. U krijgt bij binnenkomst een lootje voor de verkoop.

Bent u geen lid van Groei&Bloei? Ook dan bent u van harte welkom.